Oferta na zarządzanie WM

Przetarg 146860 – 2014 na usługę sprzatania w zasobach BB TBS Sp. z o.o.
30 kwietnia 2014
INFORMACJA dotycząca wykupu lokali mieszalnych BB TBS Sp. z o.o.
2 kwietnia 2017

Bielsko-Bialskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. od 1999 roku zarządza własnymi zasobami. Zgodnie z Ustawą o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego (Dz.U. 2015 poz. 1582), art.27 ust.2 pkt 4 Towarzystwo może: „ sprawować na podstawie umów zlecenia zarząd nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi niestanowiącymi jego własności”. Spółka od 2012 roku zarządza również Wspólnotami Mieszkaniowymi.

Łączna ilość powierzchni obsługiwanej przez BBTBS to 25,5 tys. m2 (w tym 18.300 m2 powierzchni własnych i 7.200 m2 powierzchni zleconych do zarzadzania przez Wspólnoty Mieszkaniowe).

Spółka jest gwarantem wysokiej jakości usług za które otrzymała w 2015 roku Brązowe Godło Quality International – usługi najwyższej jakości, zarzadzanie nieruchomościami oraz Jakość Roku 2015 – Usługa Roku. Naszym atutem oprócz doświadczenia jest wykwalifikowana kadra posiadająca niezbędne umiejętności i uprawnienia. W swoich działaniach przestrzegamy zasad zawartych w Kodeksie Etyki Zawodowej, Standardach Zawodowych Zarządców Nieruchomości, a przede wszystkim kierujemy się zasadą ochrony interesów Właścicieli nieruchomości oraz odpowiedzialnością za wykonywaną pracę.

Z chwilą przejęcia zarządzania we Wspólnocie Mieszkaniowej podejmujemy współpracę z firmami, które dotychczas obsługiwały nieruchomość w zakresie sprzątania, obsługi technicznej itp. Każdorazowo kontrolujemy zakres i jakość wykonywanych usług przez te firmy, a w przypadku stwierdzonych naruszeń umów sugerujemy właścicielom rozwiązanie.

W ramach umowy o zarządzanie proponujemy wykonywanie następujących czynności:

OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA

  • przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji,
  • prowadzenia i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty,
  • dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i mieszkańców,
  • reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali,
  • prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
  • wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
  • przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
  • przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,
  • zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców,
  • zapewnienie podstawowej obsługi prawnej,
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości,
  • przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
  • bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
  • przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
  • nadzór nad pracami firm wykonujących naprawy bieżące i konserwacje.

OBSŁUGA TECHNICZNA NIERUCHOMOŚCI

Zakres czynności jest uzależniony od stanu technicznego nieruchomości i wyposażenia w instalacje i urządzenia (systemy monitorowania, instalacje p-poż, własne kotły centralnego ogrzewania itp.).

  • prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
  • dokonywanie odczytów wodomierzy w lokalach mieszkalnych,
  • zapewnienie na koszt Wspólnoty pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno – kanalizacyjnych, gazowych oraz centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody,
  • zapewnienie na koszt Wspólnoty utrzymania porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
  • zapewnienie na koszt Wspólnoty wywozu nieczystości stałych,
  • zapewnienie na koszt Wspólnoty bezpieczeństwa użytkowania nieruchomości w okresie zimowym,
  • zapewnienie na koszt Wspólnoty usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej ( domofony inne instalacje),

OBSŁUGA KSIĘGOWA

W zakresie usługi księgowej proponujemy:

  • opracowanie planu finansowego wspólnoty (budżetu),
  • oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości,
  • oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z planowanymi remontami,
  • obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów z uwzględnieniem innych źródeł finansowania (pożytki i kredyty),
  • prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej,
  • dekretacja i analiza dokumentów księgowych,
  • analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
  • opracowywanie sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej ma koniec roku obrachunkowego
  • opracowanie sprawozdania finansowego dla funduszu remontowego,
  • rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
  • rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli,
  • prowadzenie rozrachunków publiczno – prawnych,
  • doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom wspólnoty,
  • archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych,
  • otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek w ramach udzielonego pełnomocnictwa,
  • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
  • prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
  • pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od właścicieli, kontrola należności,
  • rozliczenie dokonywanych wpłat,
  • kalkulacja kosztów eksploatacji, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej i funduszu remontowego,
  • windykacja należności powstałych w czasie realizacji umowy,
  • naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
  • prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.

OBSŁUGA PRAWNA WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ

Obsługa prawna obejmuje zastępstwo procesowe przed sądem, oraz reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej na zewnątrz we wszystkich sprawach związanych z wykonywaniem czynności zwykłego zarządu, a w szczególności:

  • wnoszenie pozwów o zapłatę należności wspólnoty mieszkaniowej przeciwko dłużnikom,
  • dochodzenie zapłaty długu w drodze egzekucji komorniczych prawomocnych nakazów i wyroków,
  • dochodzenie zapłaty długu w drodze sprzedaży lokalu dłużnika.

Zapraszamy do współpracy!

Skip to content